Efter vårt första år vid Kalmarsund känner vi en stor tacksamhet. Det som började som en idé har, tack vare er, blivit något levande – fyllt av möten, skratt och kvällar vi bär med oss
Vi som står bakom Sandviks Brygga, Babak och Shila, har i över 20 år drivit restaurang i Stockholm. Att få ta med den erfarenheten till Öland – och samtidigt börja något nytt – har varit både ödmjukt och inspirerande.
Samtidigt hade det aldrig blivit detsamma utan människorna runt oss. Med oss från Stockholm tog vi ett team vi arbetat nära med under många år, och här på Öland har vi haft turen att lära känna och arbeta tillsammans med nya fantastiska kollegor. Tillsammans har vi skapat den stämning och värme som Sandviks Brygga bygger på.
Nu går vi in i vår andra säsong med ännu större respekt för platsen och med en tydlig vilja att utvecklas. Vi finslipar, justerar och tänker om – alltid med målet att skapa en upplevelse som känns varm, genuin och riktigt bra.
Mat & dryck
För oss handlar mat om mer än det som ligger på tallriken. Det handlar om känslan runt bordet. Vår meny följer säsongen och bygger på råvaror vi själva tycker om – klassiska smaker med en personlig tolkning.
En plats att återvända till Vi vill att du ska känna dig lika välkommen oavsett om du kommer för en kaffe i solen, ett glas i hamnen eller en lång middag med vänner.
Vår riktning
Vi är fortfarande i början av vår resa här på Öland. Men med hjärta, erfarenhet och höga ambitioner fortsätter vi att bygga Sandviks Brygga – steg för steg, tillsammans med er.
Kontakta oss
Vill ni komma i kontakt med oss gör ni det enklast via mail.